Et flytteprosjekt har 3 hovedfaser. Planleggingsfasen der prosjektledelsen kommer på plass og beslutninger fattes. Administrasjonsfasen der planene settes ut i livet. Flyttefasen der gamle lokaler skal avvikles og nye inntas. Som rådgiver vil Fasilitator sørge for at prosjektstyringen blir enkel for bedriften og at valgene av leverandører blir optimale.

Prosjektledelse

Intern eller ekstern prosjektledelse? Dere bestemmer. Noen bedrifter velger å benytte seg av interne ressurser som prosjektledelse i sin flytteprosess. Vi bistår da med våre gjennomarbeidede sjekklister og vår kompetanse. Andre bedrifter derimot har behov for å hente inn en ekstern prosjektledelse. Fasilitators rådgivere kan bistå bedriften med formidling av prosjektledelse om ønskelig. Vi har knyttet oss opp mot bransjens mest erfarne prosjektledere, med lang erfaring fra store og komplekse flytteprosjekter.

De tyngste budsjettpostene

Det er i hovedsak 4 budsjettposter som skiller seg ut i et flyttebudsjett; møbler & interiør, IKT & AV, driftsavtaler og tilbakelevering. Her kan det være mye å hente både når det gjelder pris og kvalitet. Fasilitator tilbyr en innledende analyse av de praktiske behovene samt kartlegging av eventuelle ønsker om oppgraderinger. Vi kan så formidle spesialister som presenterer alternative løsninger uten forpliktelser. På denne måten vil bedriften få et godt beslutningsgrunnlag, uten å føle seg tvunget til å velge en leverandør.

Våre kjernetjenester innen prosjektledelse og rådgivning
  • Ledelse etter behov
  • Sentrale flytteråd
  • Leverandør-anbefalinger
  • Styringsverktøy
  • Behovsanalyse