Flytting av bedriften kan være den viktigste beslutningen du gjør på flere år, og det kan definitivt være en av de dyreste avgjørelsene. Med det rette laget og nøye planlegging, kan en flytting drive bedriften til det neste nivå, samtidig som du sparer en formue i det lange løp.

Det er ulike grunner for at selskap kan planlegge for en kontorflytting; Forretningsutvidelse, leieavslutning, nedskalere, fusjoner eller bare for å kutte kostnader. Det er mange fordeler som følger med å gi virksomheten din en ny start, og du må være oppmerksom på dem for å kunne dra full nytte av det.

Å ta en beslutning om å flytte kan gi mange nye muligheter, vi har laget en liste med 7 gode grunner til å flytte som kan være et supplement. En kontorflytting er veldig spennende, spesielt når du har et tomt lerret å jobbe med, slik at du kan designe et helt nytt arbeidsområde. Sammen med dette kommer også muligheten til å implementere nye arbeidsstiler som kan gjøre bedriften mer fleksibel.

Hovedfaktoren til suksess for enhver kontorflytting er en solid prosjektplan og flytteledelse. Du må ha en klar trinnvis strategi; Oppgaver, lag, tid og budsjett er noen av de viktigste faktorene du bør vurdere om du skal oppnå en jevn overgang til ditt nye kontor. Er kontorflytting det rette for bedriften din? Før du bestemmer deg for å pakke ned din nåværende arbeidsplass, må du sørge for at det er riktig trekk for virksomheten din i det lange løp. Flytting krever mye ressurser og penger, så det burde ligge mange gode grunner til det i bunn av vurderingen. Så hvor skal man begynne?

Kontakt Fasilitator, så hjelper vi til med å utvikle en eiendomsstrategi.

Når flytten er fastsatt, er det på tide å begynne å planlegge nøkkeldatoer for flyttingen din, helst med en erfaren flytteleder. Dette vil hjelpe deg med å bestemme tidsrammen for prosjektet. Det er viktig å huske på hvordan dette trekket vil forstyrre dine daglige forretningsaktiviteter og hvordan det vil påvirke dine ansatte. Ta en titt på vår utfyllende sjekkliste. Der er det mange innspill på større spørsmål som f.eks skal dere designe alt fra scratch, eller vil dere flytte inn i et ferdig oppusset kontor?

Når du har bestemt deg for en plassering og bygningen som vil huse teamet ditt, er det en god idé å etablere plass- og systemkrav for kontoret ditt. Dette vil sikre at virksomheten din ikke lider av nedetid. Å sette sammen et team for å organisere ulike aspekter ved flyttingen, gjør oppgaven enklere. Vurder en langsiktig plan for veksten i bedriften din og sett av nok tid i starten.

Flytting av et kontor er ingen enkel oppgave; bruk oss i Fasilitator for å sikre at flyttingen til et nytt sted går så glatt som mulig. For mer informasjon om flytting har vi laget en utfyllende sjekkliste som du kan bruke. Hvis du trenger hjelp med ideer, flyttestrategi eller romplanlegging, vil vi gjerne hjelpe dere.